THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kombinácia valivých sludge riffov a post-hardcorovej energie s ničivou silou grindcore je odpoveďou Američanov GAZA na otázku, či sa súčasná post éra dá posunúť ešte niekam ďalej aj žánrovo a formálne. Živelne natlakovaný, 35-minútový druhý album formácie zo Salt Lake City sa vyznačuje vokálnou a zvukovou uniformnosťou, ktorú pri spestrovaní poslucháčskeho zážitku zastupujú nápadité gitary a fantázia bubeníka, ktorý zjavne miluje oba extrémy, drone doom i grindcore. Zaujímavou stránkou sú texty a vokálna linka, ktorá má z dvoch menovaných bližšie k drone doomu. Jednotlivé výpovede zriedka presiahnu dve-tri vety, koncentrujú sa najmä na agonické preťahovanie slov a obsahovo im nechýba vôbec nič: „On sa nikdy nevráti. Armády polomŕtvych s rukami vystretými k nebu.“ Ťažko vygooglovateľná GAZA patrí k tomu lepšiemu a originálnejšiemu, čím metalovú scénu obohatil rok 2009, či už je na vás sludge príliš pomalý alebo grindcore príliš rýchly.
7 / 10
No Absolutes In Human Suffering (2012)
He Is Never Coming Back (2009)
I Don't Care Where I Go When I Die (2006)
East, EP (2004)
Vydáno: 2009
Vydavatel: Black Market Activities
Stopáž: 35:20
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.